Ännu en vecka har passerat

Hej hej! 
 
Ni trodde kanske att jag försvunnit, men nej där hade ni fel. 
Veckorna går så snabbt och vips så är det helg igen. Den här veckan så har jag pluggat en hel del för att få klart kursen "Information och kommiunikation 2", nu väntar jag bara på mitt slutbetyg. Men pluggande är inte slut än, på måndag börjar en ny kurs som heter "Ledarskap och organisation" och jag har redan börjat smygläsa lite i läroboken och den här kursen kommer bli mycket intressant. Jag älskar att lära mig nya saker och fundera över mina ledaregenskaper och det kommer jag helt klart få göra i den här kursen, det ska bli så kul! 
 
Vad har mer hänt då?
Jo, jag har faktiskt sökt in på skolan. Nervöst, nu är det bara att hålla alla tummar som går för att jag ska bli antagen till deras tester och att jag klarar dessa och blir antagen till skolan. Går allt som det ska så kommer jag börja plugga till hösten. 
 
Jag har tänkt så mycket på det här och jag har tidigare "testat" att plugga men då var jag inte redo. Men nu tycker jag att det går så bra, jag har redan klarat av att jobba 100% och avklarat 2 kurser på 100% fart. Utan at få det att låta drygt men jag är så stolt över mig själv. Nu ska jag bara hålla tempot och motivationen uppe för den här sista kursen innan jag får ta en liten paus från pluggandet. Den här gången känner jag mig så redo och motiverad för att plugga och det känns rätt i livet. 
 
Utöver allt pluggande och jobbande så har jag börjat virka lite, det är så mysigt att sitta med på kvällen och man får slappna av lite, varva ner efter den fartfyllda dagen. Jag har börjat virka lite mormorsrutor och vi får väll se vad det blir utav det. =)
 
Nu ska jag njuta av helgen, läsa lite mer i den nya kursboken, virka lite till och hoppas att solen tittar fram lite så man kan sitta ute och ta en kopp kaffe och njuta lite av livet. 
 
  
 
Trevlig helg på er! 
//Nicole
 

Kommentera här: